Het Eastbourne mysterie en hippies in het bos

22 juni 2019 - The City of Brighton and Hove, Verenigd Koninkrijk

Ik sta in de rij bij openbare toiletten in een groot winkelcentrum in Eastbourne. Genoeg plek bij de pisbakken maar file bij de wc's. Grote boodschap. Natuurlijk iedereen netjes in cue.  Duurt best een tijdje maar eindelijk ben ik aan de beurt. Kijk je ook altijd even wie er vanaf komt? "Shit, moet ik gaan zitten waar hij net zat!?". Enfin, ik zit ..... verd ..... papier op. Ja, er uit gaan en weer in de rij voor een andere wc? En dan gebeurt het: van onderaf de scheidingsmuur van 'm'n buurman' wordt een flinke prop wc papier naar me toe geduwd.  "Here you are, lad". Totaal verbluft zeg ik Thank you so much. Als de nood het hoogst is komt er hulp uit onverwachte hoek. En dit keer niet 'van boven'. Hoe kon die buurman dit weten? Wie het weet mag het zeggen.

Een uur later op een zeer slecht begaanbaar bospad, plotseling vlaggen, mensen gekleed in wit, sandalen, vrouwen bloemen in het haar, verschillende mannen dreadlocks. "Hallo wat doen jullie hier?" We lopen een pelgrimstocht voor climate change. We zijn op weg naar The Long man from Wilmington". "Wow interessant, goed bezig zeg ik". De vrouw die er uit ziet als een engel op leeftijd en een knuffel van een witte eenhoorn met zich mee draagt zegt: "kom, je kunt met ons meelopen hoor". Eeuuh nou, toch maar niet. Terwijl ik verder fiets bedenk ik dat ik meer iemand ben van Cerne Abbas Giant. Ik vind die Long man van Wilmington een beetje een watje. Zoek ze beiden maar eens op. En check ook mn 1e video!

1. Maaike en Jan:
    23 juni 2019
    Jan, wat betreft het toiletpapier, zou ik zeggen 'vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan'!
    ;)
    goeie reis verder.
  2. Ria Kerssies:
    23 juni 2019
    Wat neem je ons heerlijk mee Jan op je reis. En jezelf vooral niet teveel verwennen hoor. Een glaasje warm water wauw.
  3. Esmee:
    24 juni 2019
    Hahah de geheimzinnige toilet buurman saved the day! 🚽🙌