Climbing up on Salisbury Hill ......

12 juli 2019 - Wilton, Verenigd Koninkrijk

Zag een beetje tegen de rit van vandaag op. Ruim 75 km en zeker 4 flinke puisten onderweg met de kans op afstappen en duwen. Maar het is weer gelukt. Mijn Komoot navigatie app is soms een speelbal van Lucifer. Hij wil me dan rechtstreeks de hel in navigeren. Dat gaat zo; je fietst lekker over een smal weggetjes. De app geeft vervolgens aan; na 50 m links. Vervolgens sta je voor een hek. Dat gebeurt vaker hier, gewoon open en dicht doen. Maar na het hek geen weg, geen pad, niets. Terwijl je app toch duidelijk een weg aangeeft. Luister je hier naar de app dan betekent dat een enkeltje naar Sodom en Gomorra. Je komt echt wel vroeg of laat wel weer op een begaanbare weg uit hoor, maar dit is als lopen met een ontstoken ingegroeide teennagel in een te kleine knellende bergschoen. Ik doe het niet meer, dan maar liever een kilometer of 5 omrijden.

Heb jij dat ook wel eens, zo'n liedje dat smorgens in je hoofd gaat zitten en er de hele dag niet meer uitgaat? Vandaag op weg naar Salisbury betekent " Climbing up on Salisbury Hill, I could see the citylights" Peter Gabriel. In gedachten heb ik het al gedaan: aan het eind van de dag die hill op, een selfie en sturen naar Ton (Gabriel fan). Bij een Costa (goeie wifi) ergens onderweg kijk ik vast via Maps waar hij ligt. Hé wat raar, geen Salisbury Hill..... Nog eens verder zoeken, shit het is Solsbury hill, dat ligt ergens boven Bath!

Vanavond de avondmis in Salisbury Cathedral bij gewoond. Het heet evensong. Op vrijdagavond wordt er vooral gezongen door een prachtig koor. En wat opvalt, er wordt expliciet voor de Queen gebeden. Ach dat taaie rakkertje kan wel wat steun gebruiken. Maar dit kan alleen in de UK waar kerk en staat zo vervlochten zijn. Mooi om dit mee te maken, wetende dat dit hier al 750 jaar (!) -zo goed als in deze vorm- elke dag gebeurt.

1. Mario:
    12 juli 2019
    Je bent echt een dieheart! Ontzag voor jou fietsgedrag ondanks hulpmotor hoor! Ik wist het toch al aan het begin. Je kan het Jan.👍
  2. Jesse:
    12 juli 2019
    Going strong lad
  3. Wout:
    13 juli 2019
    Met een grote grijns op mijn gezicht.....”het taaie rakkertje van Engeland”😂 . Heerlijk om je tocht mee te beleven zo!
  4. Esmee:
    14 juli 2019
    Ah eindelijk gaan we het hebben over Elizabeth hebben. Na het kijken van The crown beschouwen Sterre en ik ons als kenners van het koningshuis.... all hail the queen!!!!