Het onbegrijpelijke cricket...

14 juli 2019 - Farnham, Verenigd Koninkrijk

Wie of wat is in staat om het eindeloze gezever over de Brexit in de Britse media naar de achtergrond te duwen? O.k. Wimbledon, maar wat nog meer? Cricket. Deze uitzonderlijk onbegrijpelijke typisch Britse sport wordt hier heel veel beoefend en nu Engeland in de wereldcup finale staat gaat het nergens anders over. Nou is het ook weer niet zó moeilijk om die finale te halen, cricket wordt vnl hier en in de voormalig Britse koloniën gespeeld. Dat komt omdat niemand het snapt en dat komt weer omdat ik ze ervan  verdenk opzettelijk de spelregels geheim te houden. Het is iets met een houten bouwwerkje dat met een balletje omver moet worden gegooid, de rest is aankleding. Vorige week keek ik van een afstandje naar een wedstrijd. Voor me op 30 meter staat iemand half geïnteresseerd te kijken. Hij roept af en hoe wat, klapt een paar keer. Als ik na een minuut of 10 doorloop begint hij opeens te rennen. Verrek, hij blijkt mee te doen, het is een speler! Ik had het kunnen weten: witte spencer. Ik vermoed dat als je lid van een cricketvereniging wilt worden dat je een verklaring moet tekenen dat je aan niemand vertelt hoe het spel in elkaar zit. Doe je het toch dan volgt de ergst mogelijke sanctie: Er wordt in het openbaar een vlek op je spencer aangebracht. Nou, dat wil natuurlijk niemand! Zo blijft cricket een lekker Brits onderonsje.

Vandaag onderweg naar Farnham de Sculpture garden bezocht. Ruim 600 beelden in een prachtige tuin. Ik houd van beelden en sculpturen. Ik heb al vaker hier een beeldentuin bezocht, maar dat was op de dag dat mn telefoon stuk ging. Daarvan dus geen verslag en foto's. Ik merk trouwens dat ik met dit toesteltje niet echt goede foto's kan maken, het zij zo. Morgen fiets ik naar Londen en zal dan een nachtje extra blijven. Mijn 2e rustdag. Ik wil niet te diep Londen in en zal verblijven in de wijk Kensington.

1. Ton Altena:
    17 juli 2019
    "Son", he said, "grab your things, I've come to take you home!! Groeten van Peter G te Bath!
    Nee hoor gekkie, vakantiehulptroepen komen eraan, nog meer pret! Bike On!
  2. Wout:
    19 juli 2019
    Tijdens mannenweekemd in oktober een cricketje doen???