F***** cycle highway

7 juli 2019 - Tintagel, Verenigd Koninkrijk

Gisteren was ik al wat landinwaarts getrokken om vandaag bij het stadje Bodmin het begin van de Camel cycle trail te kunnen volgen. Dat was me door verschillende fietsers aangeraden. De route is het paradepaardje van Sustrans , de Britse organisatie die het fietsen in Groot Brittannië propageert. De route start zogezegd in Bodmin en eindigt in het havendorpje Padstow. Je start met een klein beekje naast je, die aan het eind is uitgegroeid tot een brede rivier. Ik ben er al vroeg en alles loopt gesmeerd en vooral vlak.... Maar gaandeweg wordt het drukker. Mmmm het is juli, het is mooi weer én het is zondag.... Een uur later fiets ik in een onafzienbare rij van racefietsers, mountainbikers, vakantiefietsers en vooral veel families die blijkbaar fietsen hebben gehuurd bij de vele verhuurders die ik onderweg passeer. Deze parade moet vervolgens slalommen tussen wandelaars, joggers, ruiters, mensen die hun hond uitlaten en families die de trail gebruiken voor hun sunday stroll. Op een gegeven moment zit ik zelfs midden in een hardloopwedstrijd! Dit lijkt wel een f***** cycle highway. Heerlijk trouwens om overal f***** voor te plaatsen. Iedereen doet het. Gisteren ving ik een een flard van een gesprek op waarbij iemand 4 x  f***** in één zin plaatste, knap hoor! Mind you, ik ben hier nog steeds in Cornwall. Hier is het geen thee met een wolkje melk, opgedronken met de pink omhoog. Hier bijten ze een levende kip de strot door, drinken het bloed en sluiten af met een boer. Straks in Somerset is het weer beschaafd met 'amazing' en 'brilliant'. Hoogtepunt van de trail is de stop voor een cappuccino bij een Landrover met een complete koffiemachine achterop. Ik neem er wat lekkers bij. Het is een .... ja, nou .... eeuuh,  weet niet, maar in elk geval f****** lekker.

Ik ben aangekomen in Tintagel. Ik wilde graag een keer naar deze plek. Het gaat natuurlijk om Tintagel Castle, dat de naam 'Castle' niet mag hebben. Een ruïne is haast al teveel gezegd. Maar die locatie..... wauw indrukwekkend. Je kunt je voorstellen dat elke Koning uit Cornwall die hier zijn kasteel had, zich onaantastbaar voelde. Dit is de plek waar King Arthur zou zijn verwekt en waar hij geruime tijd  verbleef. Met ergens in de buurt Merlijns grot. Morgen misschien meer over dit legendarische verhaal. Als zich tenminste niets anders aandient.

1. Mario:
    7 juli 2019
    Jan leuk die verhalen over jouw bijzondere reis te lezen. Een mooie boekje zou niet misstaan met de nodige foto's. Ik geniet ervan. Succes verder maar weer!👍
  2. Maaike en Jan:
    8 juli 2019
    You never walk alone.......maar als we het zo lezen is het hier meer: you never cycle alone.
    En dan reizen wíj ook nog een beetje met je mee. Goeie reis verder.
  3. Bernadette:
    8 juli 2019
    Jan leuke verhalen op de jou bekende beelde wijze gebracht, nog een fijne reis