1e dag .... no wifi

21 juni 2019 - Hastings, Verenigd Koninkrijk

Heilige Maria in het moeras! Ja, als je dorp zo heet wat kun je dan verwachten (St Mary in the Marsh)? Ik heb haar nog geprobeerd eruit te trekken, tevergeefs. Hier heb ik dus geslapen vannacht. Over gisteren: eerst (altijd) het slechte nieuws: De route Dover-Folkestone stond aangekondigd als 'very difficult, probably need to get of your bike and walk'. Inderdaad f..... steil en wat een gaten en kuilen. Cycle route 2 (die volg ik) blijkt een veepad.  Dan constant die harde wind tegen. Ik was er in de voorbereiding voor gewaarschuwd: fiets Landsend Dover van West naar Oost en niet omgekeerd. Eigenwijs..... vandaag weer de hele dag straffe wind tegen. Dat vreet echt de stroom uit mn accu.

Dan het goede nieuws, heerlijk die wind door mn lange golvende haar met aan de linkerkant constant de zee. En de Komoot (navigatie) app doet  het fantastisch! Mijn telefoon met een houder aan mn stuur. Ik hoef werkelijk geen enkele keer op mn (papieren) kaart te kijken en zie direct wanneer ik niet goed ga. Iedereen rijdt hier trouwens aan de verkeerde kant van de weg! Hoe ik ook zwaai en gebaar, het helpt niet.

1. Cornelis Straakenbroek:
    Heerlijke humor.
    Fijn dat je zo eigenwijs bent.
  2. Jan Adam:
    21 juni 2019
    En nog sjans met de helm op.😀
  3. Bennie en Gini:
    21 juni 2019
    Hou die humor vast Jan, dan genieten wij net je mee.😘
  4. Esmee:
    22 juni 2019
    Ah pap, ik had hetzelfde in Australië. Dood vermoeiend vond ik het om die vrachtwagens iedere keer te ontwijken en al die toeterende mensen.. Volledig tegen mijn Nederlandse principes in ben ik toen maar na 4 weken links gaat rijden.
  5. Mario:
    22 juni 2019
    Hi Jan leuk verhaal en ondanks de tegenwind je kan het. En ja als de accu leeg is wordt het gewoon wat zwaarder. Hihihi Veel succes en zal zeker blijven genieten van je verhalen!
  6. Ton Altena:
    22 juni 2019
    Kijk fietsen met de wind mee, kunnen we allemaal. Er vol tegen in dat is het. Je moet je warme maaltijd verdienen! Stumpen op de pedalen! Gelukkig voor ons kijk je links naar de zachte warme Golfstroom. Face up John, cycle!
  7. Jesse:
    22 juni 2019
    Hoe is het weer daar pa?
  8. Dineke:
    22 juni 2019
    Zet hem op Jan, met jou atletisch vermogen ga jij het zeker redden en kun jij best tegen alle adviezen ingaan. Wij pakken nog wat hellingen in het zonovergoten Italië.
  9. Wout:
    13 juli 2019
    We kennen je talent al lang in verhalen vertellen. Schrijven een nieuwe horizon???