New Forest en uitgerukt poot

26 juni 2019 - East Lulworth, Verenigd Koninkrijk

Na de rustdag, gisteren in Southampton, vanmorgen vroeg op. De navigatie app geeft vandaag als een "expert" rit aan met de aanduiding, vrij vertaald: "het is te steil, dus hup van je fiets af en lopen kreng". Niet gedaan hoor.... Na het 1e stuk langs zo'n vervelende rete drukke provinciale weg, waar de auto's vlak langs je heen razen was het heerlijk om een pad in te slaan New Forest in. Dit is een natuurgebied met vnl bos, bekend om de loslopende pony's.  Het is overigens ook een daadwerkelijk ponyras. Ze zijn wild en er leven er bijna 5000. Ik heb ze geteld. Pony's hebben voorrang in New Forest en dat lijkt me verstandig want ze blijken de verkeersregels slecht te kennen. Alle huizen en farms beschermen hun erf met veeroosters en hekken. Uit New Forest gereden ga ik langzamerhand (East) Devon in met Exeter als hoofdstad. Ik overnacht in het gehucht Wool waar "superhost" Gill (volgens Airbnb) mij haar sherperdhut aanbiedt zonder stromend water, ik moet naar de wc in de pub en er is nog geen handdoek beschikbaar (bring your own towel). Daarvoor moet ik dan het bedrag van € 90 voor aftikken (incl ontbijt). Vooral in de gebieden waar weinig (officiële) overnachtingsmogelijkheden zijn, schroeven Airbnb's de prijs flink op. Hoe houd ik zo mn budget van € 100,- in de klauwen? Leftovers van het ontbijt meesmokkelen voor de lunch en om de dag salades van M&S (met een zakje chips) als avondeten 😊

1. Cornelis Straakenbroek:
    26 juni 2019
    Jan ik maak me zorgen. Dat budget van je noodzaakt je tot veel salades. En dan ook nog elke dag fysiek bezig. Kom je straks terug als een mean lean fighting machine. Dan loop je mij aan alle kanten voorbij met basketbal. Meer rustdagen inplannen bij een goedkope Airbnb en goed eten, hoor je.
    Succes.
  2. Henk en Hennie:
    27 juni 2019
    Lief het verhaal over opa 💞weet je wat opa ook zou zeggen ik kan mijn eigen boontjes wel doppen!! hoop dat je stiekem een dikke lunch meegenomen hebt haha succes jochie!!!mooie verhalen we genieten ervan!!!
  3. Ito:
    28 juni 2019
    Wat een afzetters daar...gelukkig had je een van dezer dagen nog geluk met wc papier en een bak sla, lijkt me allemaal wel sober, al suggereren de prijzen iets anders. Ben toch al niet zo weg van de Engelse keuken..sterkte en amuseer je
  4. Ton Altena:
    28 juni 2019
    Hej Jan, supermooi man je verhalen en belevenissen. Goede reis verder Jan! Liefs van ons!