Oude verhalen, nieuwe ervaringen....

13 juni 2019 - Zeewolde, Nederland

(Zuid) Engeland, onderdeel van Groot-Brittannië, is een land van oude pelgrimsroutes, steencirkels, krijtpaarden, grafheuvels, van oudsher heilige bossen en waterputten. Vroeg-christelijke kapellen, zoals zo vaak exact geplaatst op nog oudere Keltische heiligdommen. Romeins-Britse tempels, afgebroken en ook op deze plekken weer gebouwd; oude kerken. Nergens in Europa zoveel oeroude en enorme bomen, eiken, taxussen op pittoreske vredige kleine begraafplaatsen. Een oude boom biedt immers troost en schenkt kracht. Eeuwen oude verhalen gaan rond over deze plekken, verhalen die van generatie op generatie worden doorgegeven. Ik ga op pelgrimstocht om de verhalen en deze oude plaatsen op te zoeken. Van sure, go there, have a look tot better not go there lad, that place is haunted!  Kan ik iets ervaren? Is er op deze plekken nog steeds iets van de energie aanwezig die ooit door onze voorouders -sterk verbonden met de aarde en natuur- werden gespot en gekoesterd?

Maar Zuid Engeland betekent ook: een prachtige natuur, charmante cottages, eindeloze kronkelweggetjes met heggen links en rechts, pittoreske dorpjes, tearooms, scones met clotted cream, how are you, have a nice day! Ook dat ga ik ervaren en ook daar zal ik mijn ervaringen met je over delen als je mij volgt op deze reis.

1. Jan Adam:
    19 juni 2019
    Veel plezier pap! Tot over 6 weken in Elham :), 🚲
  4. Bennie en Gini:
    20 juni 2019
    Heel veel plezier Jan...Dikke knuffel van onsxxx
  5. Erik en ina:
    Wij wensen jou een hele mooie tocht toe! Dikke knuffel Erik en Ina
  6. Henk en Hennie:
    20 juni 2019
    Maak een mooie reis Jan en goed op jezelf passen liefs en een hele dikke kus!!!!
  7. Ton Altena:
    20 juni 2019
    Goede reis vriend met alles wat op je pad komt! Liefs Ton
  8. Evelien Altena:
    21 juni 2019
    Ik wens je een goede reis zonder lekke banden toe! Liefs Evelien.
  9. Ria Kerssies:
    21 juni 2019
    Daar ga je jan ouwe pelgrim.Wat geweldig moet dit zijn om te doen.Ga ,ervaar, geniet ,wij genieten mee.Lfs dick en ria.
  10. Maaike en Jan:
    21 juni 2019
    Goede reis, Jan! met mooie ontmoetingen en een mooi thuiskomen. Maaike&Jan
  11. Jan Adam:
    24 juni 2019