De groeten van King Gerennius

1 juli 2019 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

Vandaag de gelegenheid om mn route wat in te korten. Dat is goed bevallen, ik hoef me nu geen zorgen te maken om mijn (lege) accu en kan meer van de fietstocht genieten. Onderweg de grafheuvel van Gerennimus, een mythische Cornwalse koning uit de 6e eeuw, bezocht. De plek heet Carne Beacon. De oude baas heeft een mooi plekje met weids uitzicht over de baai. Hij is gekroond begraven, liggend in een gouden boot met zilveren roeispanen. Een draak die tot op de dag vandaag het zaakje bewaakt, zorgt ervoor dat de kostbaarheden niet zichtbaar zijn voor het menselijk oog. Let op: draken zijn in de ogen van o.a de zeer actieve gemeenschap van Druïdes in Groot Brittannië (en mensen die zich hier met Pagan en Wicca bezig houden) wel degelijk bestaande wezens. Ze zijn alleen niet -net als bv engelen- voor het normale oog zichtbaar. In de christelijke traditie werd de draak een beest dat verslagen moest worden (denk aan st. Joris). Logisch, de draak staat voor de ongetemde (levensbrengende aarde-)energie en is daarmee gerelateerd aan seksualiteit. En die moet natuurlijk getemd worden. Zonder er de draak mee te steken: ik zal het melden als ik er een tegenkom.

1. Dorien (en Joop):
    1 juli 2019
    Dag Jan, ik kreeg de link naar jouw reislog van Jeannette. Heerlijk om je verhalen te lezen. Krijg er zoveel zin in om over 3 weken zelf weer op pad te gaan... Dus ga door met schrijven en genieten van je reis.
    Hartelijke groet,